pátek 13. října 2017

Kuchařka Lahodně s Ellou je skvělá

Moje první recenze kuchařky. Dlouho jsem se rozhodovala, jakou vybrat, nakonec jsem se nechala inspirovat mojí oblíbenou blogerkou My cooking diary a objednala si Ellu. Přesněji knihu Lahodně s Ellou.


Barbora Horská

Autorka knihy Ella Woodward je foodblogerka, která píše blog Deliciously Ela. Ella ještě před pár lety patřila k milovníkům nezdravého jídla. Svoje návyky musela změnit, když začala trpět nemocí, která napadá a ničí autonomní centrální systém. Proto se ze dne na den rozhodla, že se stane vegankou.

Snímky: knihyomega.cz
Jaká je Ellina knížka a jaké recepty v ní najdete? Jedná se o originální kuchařku, která je plná netradičních a chutných návodů do kuchyně. Cena, za niž si můžete knihu pořídit, je 269 Kč. Na začátku Ella popisuje jednotlivé suroviny, které se v knížce objevují a které bude potřeba si k vaření pořídir. Pro spoustu lidí neznámé věci. Například plody palmy acai nebo sladké brambory batáty.  V úvodních pasážích knihy uvádí základní recepty, které se potom objevují jako součást dalších.

Kuchařka je rozdělena do deseti kapitol – Můj příběh, Začínáme, Obiloviny, Ořechy a semínka, Fazole a luštěniny, Zelenina, Ovoce, Smoothies, Životní styl podle Elly a Často kladené otázky. Kuchařka je skvěle designově zpracovaná.  U většiny receptů jsou fotky, u kterých se vám sbíhají sliny. Kuchařka je určena především pro vegany a bezlepkáře, ale jinak patří do knihovničky každého, kdo rád zdravě jí. Obsahuje i odkazy na obchody, kde se dají méně dostupné suroviny sehnat. (hob)

Recepty jsou snadné a zvládne je každý. Tady jsem vybrala jeden na ukázku:

Kakaovo - lískoříšková pomazánka
Co budete potřebovat:
1 velká sklenice, 20 minut
375 g lískových oříšků
150 ml javorového sirupu (já použila med)
3 lžíce nepraženého raw kakaa
150 ml vody

Postup:
„Troubu jsem předehřála na 200°C a opekla v ní oříšky na pečícím papíře deset minut. Čím déle oříšky necháte v troubě, tím víc se vám opeče slupka a mění se tím i chuť celé pomazánky. Oříšky jsem nechala vychladnout a pak jsem je společně s medem a kakaem začala mixovat. V průběhu mixování jsem podle potřeby přidávala vodu. Výsledná konzistence (hlavně jemnost) pomazánky záleží hodně na výkonu vašeho mixéru. Pomazánku můžete jíst buď jen tak samotnou nebo si ji namazat na kus pečiva a nakrájet k tomu ovoce.“

Lahodně s Ellou
Nakladatelství: Omega

Vydání: 1. 5. 2015